“VERNIK” islama sam još od sedmog razreda osnovne škole i redovno sam išao u džamiju da klanjam. Na internetu sam saznao da u Siriji muče i ubijaju muslimane i tada su u meni proradile emocije. Preko drugova sa fakulteta stupio sam u vezu sa Hamzom Adamovićem koji mi je pomogao da sa, samo hiljadu evra i ličnim stvarima, iz Istanbula odem na obuku i da ratujem u Siriji – izjavio je u četvrtak na suđenju grupi optuženoj za terorizam u Specijalnom sudu svedok Irfan Ličina, koji je pod jakim obezbeđenjem, sproveden u sudnicu.

Ličina je na suđenju optuženima za planiranje terorističkih napada i finansiranje odlaska državljana Srbije u logore za obuku terorista u Siriji potvrdio i da je ratovao sa optuženim Tefikom Mujovićem koji je u bekstvu i kome se sudi u odsustvu. U odsustvu se, takođe, sudi i Abidu Podbićaninu za kojeg se sumnja da je ubijen, dok su na optuženičkoj klupi Sead Plojović i Izudin Crnovršanin iz Novog Pazara, kao i Ferat Kasumović iz Beograda.

Podbićanin i Mujović se terete da su početkom 2013. uspostavili vezu sa organizacijama Islamska država Iraka i Levanta i Front el Nusra, koje su Ujedinjene nacije proglasile za terorističke organizacije. Oni su zajedno sa Plojovićem i Crnovršaninom od istomišljenika u Srbiji, ali i Austriji, BiH, Nemačkoj i Luksemburgu, prikupljali novac i finansirali odlazak građana Srbije i drugih zemalja u kampove za terorističku obuku u Siriji, a potom na ratište.

U prostorijama mesdžida “Furkan”, u Novom Pazaru, za zainteresovane za ratovanje u Siriji, organizovali su prihvat. Mujović je u Istanbulu dočekivao lica koja su se uputila u Siriju, finansirao i organizovao njihovo prebacivanje iz Turske do kampova za obuku. Podbićanin je u Siriji, organizovao prihvat i vojnu obuku pridošlica, a Kasumović je za iste stvari vrbovao jednu osobu.