Vučić: U Sarajevo sam došao kao prijatelj 

D

Predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas u Sarajevu da je došao kao prijatelj, kao predstavnik zemlje koja poštuje teritorijalni integtitet Bosne i Hercegovine, ali i Republiku Srpsku i koja želi da gradi poverenje i neuporedivo bolje odnose.

Aleksandar Vučić i Vjekoslav Bevanda

 – Očekujem da to žele i u Bosni i Hercegovini. Ne mora da bude puno ljubavi, ali treba da postoji poštovanje i uvažavanje. Sa srpske strane to imate. Bez ikakvog licemernog udvaranja, to je nešto najpoštenije što Srbija može da učini i to je i ono što Srbija želi od Bosne – rekao je Vučić na konferenciji za novinare posle sastanka s predsednikom Veća ministara Bosne i Hercegovine Vjekoslavom Bevandom.

Srpski premijer je, reaugujući na novinske napise, odmah razvejao “dileme” o tome kako je došlo do njegove posete Sarajevu:

– Niko me nije naterao da dođem. Čitao sam razne izmiššljotine o tome, ali odluke donosim ja. To je poruka onima koji misle da su na ovoj poseti radili Evropljani ili Turska – kazao je.

Na pitanje novinara koji je “pravi” Vučić – nacionalista iz 1990-ih ili onaj koji je juče rekao da ništa ne može da uništi BiH, srpski premijer je odgovorio da mnogi nisu

– Neki ljudi jednostavno ne razumeju šta se u međuvremenu dogodilo. Kao što se u Srbiji nije razumelo šta se dogodilo posle pada Berlinskog zida, tako i ovde neki ljudi nisu razumeli šta se dogodilo i žao mi je zbog toga – dodao je on.shvatili kakve promene su zahvatile i svet i region, te da nema nameru ni da se dodvorava bosanskohercegovačkoj javnosti, ali ni da odgovara na medijske spekulacije:

– Ja sam premijer izabran s najviše glasova u savremenoj političkoj istoriji Srbije. Ja sam Srbin, ponosan sam što sam Srbin, ponosan sam na svoju zemlju i svoj narod. Došao sam kao prijatelj, kao neko ko poštuje teritorijalni integritet BiH, ali i Republiku Srpsku. Niko ne može da uništi BiH i RS – rekao je Vučić.

On je rekao da se čudi ljudima koji bi želeli da od Srbije, koja je prijatelj, prave nešto drugo.

– Neće uspeti u tome. Iste stvari govorim vam i ovde i u Beogradu, i u Moskvi, Vašingtonu, Briselu… Moje reči se ne razlikuju – poručio je Vučić.

Premijer je primetio da bi i on mogao da se bavi političkom prošlosčhu mnogih u BiH, ali da mu to ne pada na pamet:

– Zvaničnike u Bosni bira narod – rekao je.

On je  istakao da on poštuje narod u BiH i njegov izbor, te da “neće nijednu reč reći na tu temu”.

– Ima ljudi koji su sebi oprostili deset puta, a drugima nijednom. Ja ne želim da spadam u takve ljude – zaključio je premijer Vučić.

 Vučić je doputovao u Sarajevo i na početku posete sastao se sa predsednikom Veća ministara Bosne i Hercegovine Vjekoslavom Bevandom. Vučiću je ispred zgrade Veća priređen svečani doček uz vojne počasti i intoniranje himni dve države. Susret je počeo rukovanjem dvojice državnika i intoniranjem himni BiH i Srbije, nakon čeka su počeli zvanični razgovori.

U oblasti zajedničkih projekata i investicija, planirani su, između ostalog, razgovori o elektroenergetskom projektu Srednja Drina i o cevovodu za ruski gas Južni tok.  Posle toga biće održan plenarni sastanak delegacija dve zemlje, a zatim će se premijer Srbije sastati i sa predsedavajućim i zamenicima predsedavajućih oba doma parlamentarne skupštine BiH.

U delegaciji sa Vučićem je i ministar finansija Lazar Krstić. Posetu Vučića prati veliki broj novinara.

Vučić će posetiti i sedište Veća za regionalnu saradnju  u Sarajevu, gde će se sastati sa generalnim sekretarom ove organizacije Goranom Svilanovićem.

Premijer Srbije će takođe obići Opštu bolnicu “Abdulah Nakaš” u Sarajevu, gde će odeljenju ginekologije pokloniti uredjaj “bejbiterm” za zagrevanje novorođenčadi.

  1. Komentariši

Vaš komentar

